Всеки конкретен случай е различен, но когато се стремим да постигнем икономия на топлинна енергия, най-ефективното решение е свързано с абонатната станция. Най-често причините за преразход на енергия са следните:
- Абонатната станция работи в неподходящ режим и нейните възможности за икономия на енергия не се използват правилно;
- Липсва ефективно сервизно обслужване на абонатната станция;
- Абонатната станция е морално остаряла, без опция за икономичен режим;
- Абонатната станция се нуждае от ремонт;
- Липсват термостатични вентили на радиаторите в сградата;
- Съществуват проблеми с вътрешната отоплителна инсталация.
В случаите, когато проблемът е свързан с абонатната станция, решението на Бруната се състои от няколко стъпки и индивидуален подход:
Стъпка 1 Подробен оглед на абонатната станция от сервизен инженер.
Когато абонатната станция е морално остаряла и неефективна, следва пълна подмяна, частично подобрение или ремонт на съоръжението.
Когато абонатната станция притежава съвременна функционалност, се преминава към следващата стъпка.
Стъпка 2 Mонтаж на хардуер и включване в SCADA системата SiDiO.
Осъществява се непрекъсната дистанционна връзка с абонатната станция. Работните параметри и системата за аларми се следят и управляват в реално време от квалифицирани специалисти.
Клиентът получава личен Интернет достъп за наблюдение.
Опция: В системата SiDiO могат да бъдат включени допълнителни устройства, като радиотермометри, водомери, топломери. Радиотермометрите предават непрекъсната информация за действителните вътрешни температури.
Стъпка 3 Сервизна профилактика.
Задължителната профилактика се извършва при първоначално включване в системата и преди началото на всеки отоплителния сезон.
Извършва се и сервизно обслужване по време на отоплителния сезон.
При необходимост се извършват допълнителни ремонти.
Стъпка 4 Индивидуални настройки на абонатната станция.
Те се правят дистанционно в съответствие с нуждите на обитателите, работното време на сградата, почивните дни и други фактори. Настройките могат да се променят по всяко време по желание на клиента – при промяна на работното време, извънредни почивни дни, грипни ваканции и др.
Стъпка 5 Текущо обслужване на абонатната станция.
Енергийните консултанти на Бруната управляват работата на всяка абонатна станция, комуникират с клиентите, реагират на заявки и запитвания. Всеки месец те изпращат Месечни енергийни доклади за отделните сгради. След края на отоплителния сезон клиентът получава Годишен енергиен доклад.